Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

15 Pagina's«<131415
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Underground  
#281 Gepost : woensdag 10 mei 2017 10:38:41(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Eerst geschreven door: searchjaunt Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht

De macro heeft niet alleen het voordeel dat je hem kunt draaien en je nergens druk om hoeft te maken, want hij download alleen de nieuwe geocaches.

De vraag is natuurlijk hoe accuraat de gegevens zijn. Zo heb ik gemerkt dat geen enkele cache van de FTS Flight Through Space wordt gedownload (eerste GC703W0). Dat zijn er 100, dus het gaat niet over een enkel geval dat door de mazen van het net is geglipt.
De vraag is natuurlijk of er zo niet meer zijn, die ik niet opgemerkt heb.

Er is een foutje geweest in de PQ die niet meegenomen werd afgelopen maand. Deze is aangezet.
Verder is het wat accuraatheid betreft zo:
- alle caches die de hidden date van minder dan een maand terug hebben, worden elke dag ingelezen en dus toegevoegd indien nodig.
- alle caches waarvan de hidden date meer dan een maand terug is worden 1x per week ingelezen en dus toegevoegd indien niet aanwezig.

(inlezen betekent in dit geval alleen de GC code uit de PQ halen en kijken of we die hebben)
Dat betekent dat bij normale publicatie we de volgende dag de cache al in ons systeem hebben en indien de cache-eigenaar de hidden date meer dan een maand terug laat, dat we maximaal 7 dagen (gemiddeld 3) later de cache pas toevoegen.

edit:
in jouw geval met GC703W0 is het zo dat de cache op 6 mei 2017 gepubliceerd is, maar de hidden date staat op 4 februari 2017.
Dus die is niet verzekerd van het aanwezig zijn de volgende dag, maar binnen 7 dagen.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 10 mei 2017 10:42:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Helene  
#282 Gepost : woensdag 17 mei 2017 16:49:39(UTC)
Helene

Groep: Donateur, Registered
Hola!!

Ik na een tijdje weer beginnen aan geochachen (lol... ik zie een patroon) maar nu krijg ik de macro niet aan het werk. Hoe kan ik zien of ik de GlobalCaching token heb?
The battle
Offline Underground  
#283 Gepost : woensdag 17 mei 2017 19:05:57(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Eerst geschreven door: Helene Ga naar gequote bericht
Hola!!

Ik na een tijdje weer beginnen aan geochachen (lol... ik zie een patroon) maar nu krijg ik de macro niet aan het werk. Hoe kan ik zien of ik de GlobalCaching token heb?

Voor de gsak macro moet je donateur zijn.
Daarnaast moet je op globalcaching.eu de live api autorisatie actief hebben (je ziet vanzelf, als je ingelogd bent op www.globalcaching.eu, of de live api autorisatie actief is)
Verder geef je in de gsak macro jouw globalcaching.eu nick en wachtwoord in.
thanks Underground is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Helene op 19-5-2017(UTC)
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
15 Pagina's«<131415
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.