Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Underground  
#1 Gepost : zondag 16 april 2017 10:39:00(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
We zijn al wat jaren verder nadat de eerste versie van GAPP online is gekomen. Zelf had ik nooit gedacht dat het zoveel mogelijkheden zou krijgen en het was ook nooit de bedoeling om het zoveel features te laten hebben.
Door de vele mogelijkheden heeft ook GAPP een hogere leercurve gekregen dan juist oorspronkelijk de bedoeling was.

Met het voortschrijden van de tijd veranderen de technieken en inzichten. Daarom wordt vanaf vandaag begonnen aan een nieuwe GAPP versie die geheel anders is dan welke geocache beheer applicatie tot nu toe. GAPP gaat naar de 'Cloud'!

Wat zal de nieuwe GAPP inhouden?
- GAPP zal in jouw web browser draaien
- GAPP kun je lokaal installeren, maar ook vanaf Globalcaching.eu draaien (installatie van GAPP niet meer noodzakelijk)
- Data kan lokaal staan (op jouw PC) of in de 'Cloud' (globalcaching.eu)
- Overal kun je GAPP gebruiken, dus ook in het veld. Ook al heb je de data lokaal staan.
- Met elk apparaat die een browser heeft kun je GAPP gebruiken (smartphone, tablet, PC etc.)
- Ook kun je lokaal GAPP server draaien op Windows, Linux of Mac
- Instellingen en geocache data kun je tussen online en offline instellingen delen (ook tussen meerdere PC's thuis)

Kort samengevat zal GAPP ervoor zorgen dat je jouw data zowel offline als online kunt benaderen.

Zoals gebruikelijk zal ook de code van de nieuwe versie van GAPP open source zijn.
Wordt vervolgd...
thanks Underground is 3 keer bedankt voor deze nuttige post.
Remunj op 16-4-2017(UTC), alleepolleke op 16-4-2017(UTC), Esther_NL op 16-4-2017(UTC)
Offline alleepolleke  
#2 Gepost : zondag 16 april 2017 11:51:54(UTC)
alleepolleke

Groep: Donateur, Registered
Goed bezig!

Per wanneer voorzie je dit?
Maak er een mooie dag van en geniet van het leven!!

UserPostedImageUserPostedImage
Offline Underground  
#3 Gepost : zondag 16 april 2017 12:28:32(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Eerst geschreven door: alleepolleke Ga naar gequote bericht
Per wanneer voorzie je dit?

Oef...

Het is pas vandaag dat ik dit hersenspinsel kreeg en het Hemma was die mij aanmoedigde (meer aandringen) om het te melden op het forum.
Let wel jouw eerdere opmerking over haar:
Quote:
Hmm, jammer dat underground deze vriendin heeft. Deze vriendin kan beter underground zijn hobby laten doen.

Ik ben die opmerking nog niet vergeten zoals je ziet. Ik hoop dat het een uitschieter van je is geweest.

Maar goed...
Het is een combinatie van nieuwe ervaringen wbt nieuwe technieken en geleerd uit ervaring met GAPP. Ik moet nog nadenken over verschillende zaken, maar het idee is er en er gaat aan begonnen worden.
Veel zaken kunnen hergebruikt worden, omdat het C# blijft (ASP.Net Core), maar de user interface is geheel web based en dat vergt wel wat tijd. Mijn inschatting is dat het minimaal een half jaar duurt voordat er wat te zien valt.

Bewerkt door de gebruiker zondag 16 april 2017 12:29:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Esther_NL  
#4 Gepost : zondag 16 april 2017 20:31:43(UTC)
Esther_NL

Groep: Donateur, Registered
Nederland
Dat ziet er heeeeel interessant uit. Ik ben benieuwd.
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.